Opakowania, w których umieszczane są poszczególne produkty, pełnią głównie dwie funkcje. Pierwsza z nich polega na zabezpieczaniu transportowanych w nich przedmiotów, druga zaś ma zachęcać do nabycia oferowanych przez daną firmę artykułów. Coraz częściej jednak można zauważyć, że różnego rodzaju pojemniki, torby czy pudełka stanowią wizytówkę marek, które wykorzystują je do wysyłek oraz pakowania. Czy zatem warto podążyć ich śladami i na jakie ewentualnie korzyści możesz liczyć, decydując się na podjęcie tego kroku? Sprawdźmy.
Spis treści
Informacje, które można umieścić na opakowaniu produktowym
Wizytówki kojarzą się nam przede wszystkim z małymi kartonikami, na których zawarte są najczęściej: nazwa danej firmy, jej logo oraz dane kontaktowe. Obecnie jednak dokładnie te same informacje (oraz wiele innych) można bez żadnego problemu umieścić na opakowaniach produktowych. Zachęca do tego zwłaszcza fakt, iż są one w większości przypadków znacznie większe od tradycyjnych wizytówek. To oznacza, że poza nazwą i logo, numerem telefonu, adresem siedziby, e-mailem firmy możesz też zawrzeć wiele innych, istotnych dla swoich klientów informacji. Najczęściej są to krótkie opisy pozostałych produktów z przygotowanej oferty. Taka forma reklamy nie kosztuje zbyt wiele, a może przynieść wymierne korzyści, zwłaszcza gdy znajdujące się na zewnątrz lub też w środku opakowania informacje będą łatwe do odczytania, w czym pomocne okażą się bez wątpienia odpowiednia wielkość oraz krój czcionki.
Wysoka jakość wykonania pudełka potwierdzeniem renomy marki
Analizując interesującą nas w tym miejscu kwestię, należy zauważyć, że wizytówka firmy może być rozumiana inaczej niż tylko jako spis informacji, które okazują się potrzebne, gdy zachodzi konieczność nawiązania z nią kontaktu (np. w celu złożenia reklamacji). Jako wizytówkę rozumiemy coraz częściej również wszystko to, co sprawia, że dana marka wyróżnia się na tle konkurencji, uchodząc w oczach Klientów za godną zaufania. Chcąc do nich dołączyć, spraw, by opakowanie, w którym umieszczasz wybrany produkt, a następnie wysyłasz go do klienta lub ustawiasz na półce sklepowej, prezentowało się maksymalnie atrakcyjnie i gwarantowało odpowiednią jakość. Jak wiadomo, w dzisiejszych czasach zwłaszcza młodzi ludzie cenią sobie opakowania wykonywane przy użyciu ekologicznych materiałów. Korzystając z nich, sprawisz, że Twoja firma będzie postrzegana jako nowoczesna, przyjazna środowisku i dbająca nie tylko o własne interesy, ale – choć zabrzmi to może górnolotnie – całego świata.
Co zrobić, aby opakowanie produktu stanowiło jednocześnie wizytówkę producenta?
Opakowania pretendujące do miana wizytówek korzystających z nich firm muszą charakteryzować się wysokim poziomem odporności na uszkodzenia. Jeśli bowiem oferowany przez Ciebie produkt znajdzie się w wykonanym najtańszym kosztem i z niedostosowanego do właściwości towaru materiale, wówczas ryzyko, że ulegnie on zniszczeniu, znacznie wzrośnie. A jeśli po wyjęciu z opakowania produktu okaże się, że uległ on częściowemu lub – co gorsza – całkowitemu zniszczeniu, klient na pewno nie będzie postrzegać dobrze stworzonej przez Ciebie marki. Jeśli natomiast ta sama sytuacja spotka kolejnych, będziesz musiał bardzo długo odbudowywać ich zaufanie, nie mając żadnej pewności, że uda Ci się tego dokonać. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby jeszcze przed wyjęciem z opakowania zakupionego towaru klient czuł, że ma do czynienia z produktem klasy premium, zadbaj o to, by pudełko również przejawiało cechy charakterystyczne dla tego rodzaju artykułów. Tym bardziej że jego wykonanie wcale nie musi kosztować znacznie więcej niż stworzenie zwykłych opakowań, gdy zdecydujesz się zamówić je w hurtowej ilości.
Atrakcyjne opakowanie sposobem na wyróżnienie produktu na tle pozostałych
Czy zastanawiałeś się, kiedyś, dlaczego np. czerwona puszka Coca-Coli praktycznie od zawsze wygląda tak samo, nie licząc drobnych zmian, którym na przestrzeni lat została poddana? Producenci jednego z najsłynniejszych napojów świata wiedzą bowiem doskonale, że jej wygląd jest już na tyle zakorzeniony w świadomości ludzi, że jego diametralna przemiana zapewne nie skutkowałaby niczym dobrym. Czasy więc się zmieniają, świat idzie do przodu, a Coca-Cola dalej sprzedawana jest w czerwonej puszce z białymi napisami, stanowiąc tylko jeden z wielu przykładów tego, że właściwy wygląd opakowania produktu może sprawić, że będzie on rozpoznawalny praktycznie w każdym zakątku naszej planety. Jest on tak głęboko zakorzeniony w naszej świadomości, że nawet jeśli na rynku pojawią się nowe propozycje innych marek, przypominające produkt, dla którego mają stanowić konkurencję, potrafimy doskonale odróżnić oryginał od innych, podobnych tylko z wyglądu produktów. Ty również musisz liczyć się z tym, że w razie osiągnięcia sukcesu prędzej czy później będziesz borykać się z przypływem towarów powstałych na bazie tego stworzonego przez Ciebie. Dzięki opakowaniu stanowiącemu wizytówkę Twojej marki klienci zawsze będą wiedzieć, że to właśnie w nim znajduje się ten produkt, którego poszukują zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Właśnie dlatego warto stworzyć swoje własne, wyróżniające się opakowanie!