Skip to main content
0
Porady

Niestandardowe opakowanie kartonowe – Zaskocz swoich klientów

By 14 września 2020No Comments

Oryginalność to cecha, która bywa odbierana różnie – w zależności od tego, czego dotyczy. Jeśli chodzi jednak o opakowania produktowe, to na pewno dobrze jest zadbać o to, aby były one niestandardowe, ponieważ dzięki temu mogą skuteczniej zwrócić na siebie uwagę klientów. Jest to pożądane jeszcze bardziej, gdy oferujesz coś, co zostało wymyślone już bardzo dawno, a w związku z tym zalega na półkach sklepowych w wyjątkowo dużej ilości. Jak bowiem chcesz przekonać daną osobą do sięgnięcia po Twój towar kosztem innych, jeśli opakujesz go w podobny do konkurencji sposób?

Zadbaj o oryginalność swoich opakowań, ale pamiętaj jednocześnie o umiarze

Niestandardowe opakowania produktowe przybierają różne formy, ponieważ termin ten nie jest uniwersalny i w zasadzie dla każdego oznacza coś innego. Dla Ciebie może być to inny niż kwadratowy bądź prostokątny kształt pudełka, kiedy natomiast druga osoba uzna, że według niej oryginalność polega na wykorzystywaniu specjalnych tworzyw do jego wykonania. Dobrze jest więc popuścić wodze fantazji i stworzyć coś wyjątkowego, choć jednocześnie nie na tyle, by trzymając opakowanie w dłoni, klient nie był w stanie domyślić się bez jego otwarcia, co się w nim skrywa. W projektowaniu pudełek – tak, jak w życiu – trzeba znać umiar, aby po uzyskaniu jego finalnej wersji nie okazało się, że zamiast zachęcać do jego sięgnięcia, zdecydowanie zniechęca do tego, narażając Cię na straty. Czy jednak osiągnięcie takiego efektu jest możliwe? Oczywiście, że tak! Najlepszym tego dowodem są przykłady opakowań, które postanowiliśmy przedstawić Ci poniżej.

Opakowanie kartonowe w kształcie tuby? Czemu nie!

Wśród jednych z najbardziej popularnych ostatnimi czasy niestandardowych opakowań produktowych wymienić można wiele, ale w tym miejscu skupmy się na trzech przykładach. Pierwszym z nich są te w kształcie tuby, wykonane z kartonu. Brzmi to dziwnie? Może trochę, ale z racji dużych możliwości w formowaniu tektury falistej nie stanowi większego problemu uzyskanie tego rodzaju opakowania. Sprawdza się ono natomiast świetnie, kiedy chcemy umieścić w nim zwinięty wcześniej plakat bądź obraz. W większości miejsc oferujących ich sprzedaż możemy otrzymać je wraz z ramą lub nawet bez niej, co nie każdemu musi odpowiadać. Aby jednak w drodze do domu zakupiony towar z papieru nie uległ zniszczeniu np. w wyniku opadów deszczu, można umieści go właśnie w opakowaniu typu tuba.

Niestandardowe pudełka do przenoszenia w nich słodyczy

Za oryginalne opakowania uznać śmiało można także te, w których coraz częściej sprzedawane są różnego rodzaju wypieki. Nie dość, że są one dostępne w różnych kształtach, to na dodatek wiele modeli posiada wygodne uchwyty, dzięki czemu transportowanie tortów czy ciast z cukierni do innego miejsca staje się wygodniejsze i jednocześnie bezpieczniejsze dla nich. Poza tym w większości są to pudełka wielokrotnego użytku, co jeszcze bardziej zachęca kolejnych miłośników słodkości do sięgania właśnie po nie kosztem innych, znacznie mniej funkcjonalnych.

Kartonowe szuflady, czyli oryginalne i praktyczne zarazem rozwiązanie

Ostatnim z wybranych przez nas oryginalnych opakowań są natomiast…szuflady kartonowe. Odpowiednio przyozdobione, są w stanie od razu zwrócić na siebie uwagę. Co natomiast można w nich przechowywać? Naprawdę wiele rzeczy. Mężczyźni chętnie umieszczają w nich swoje narzędzia, kobiety zaś m.in. kosmetyki oraz biżuterię. Jeśli więc swoją działalność opierasz na sprzedaży tego typu artykułów, czemu nie miałbyś umieścić ich w szufladach z tektury falistej o szczególnie dużym zakresie zastosowania? Może na początku Twoi Klienci będą podchodzić do takiego rozwiązania dość sceptycznie, ale gwarantujemy, że z czasem zdecydowana większość z nich przekona się do Twojego pomysłu.

Sprawdź, co oferuje konkurencja, a następnie zaproponuj coś innego

Krótko scharakteryzowane przez nas opakowania zdecydowanie można zaliczyć do oryginalnych, ale na pewno nie w przesadnym stopniu. Korzystanie z nich ułatwia wyróżnienie się na tle pozostałych o podobnym zastosowaniu, a to już co najmniej połowa drogi do sukcesu w postaci nabycia przez klienta możliwych do przechowywania w nich produktów. Przed stworzeniem własnego pudełka poświęć więc chwilę na zapoznanie się z tym, jak wyglądają opakowania innych producentów, oferujących podobny asortyment do Twojego. Jeśli zauważysz, że absolutnie wszystkie z nich posiadają pewne wspólne cechy, zyskasz przewagę nad konkurencją, ponieważ będziesz mógł wprowadzić na rynek coś, czego do tej pory na nim nie było. Marki X, Y i Z opakowują swoje towary plastikiem? Ty postaw zatem na pudełka tekturowe, aby pokazać, że zależy Ci na środowisku i dlatego preferujesz bardziej przyjazne dla niego tworzywa. Twoi konkurenci stosują czerwony kolor i mniejszą czcionkę do umieszczania opisów na opakowaniach danego produktu? W takim razie Ty zwiększ ją i nadaj napisom barwę w innym odcieniu. Prawda, że proste?

Close Menu